طرز تهیه ترشی انبه

  • ۱۱:۱۳

 

طرز تهیه ترشی انبه

ترشی انبه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد. ترشی انبه هم مانند ترشی های جنوبی مثل ترشی بندری طعمی تند دارد و به صورت تکه ای یا لیته تهیه می شود. فیلم آموزش طرز تهیه ترشی اتبه:  

Image result for ‫طرز تهیه ترشی انبه‬‎

مواد لازم ترشی انبه

  • سیر ۶ حبه
  • انبه زرد ۲ عدد
  • سرکه ۱ پیمانه
  • روغن زیتون ½ پیمانه
  • فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
  • سیاه دانه ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

با گوناگون97 همراه باشید

طرز تهیه ترشی انبه:

ابتدا پوست انبه‌ها را بگیرید و به صورت خلالی برش بزنید و خرد کنید. انبه‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و روی آن‌ها به مقدار دلخواه نمک بپاشید. ابتدا کمی نمک بپاشید و مزه کنید که شور نشود، اگر نمکش کم بود کمی دیگر اضافه کنید. سایر ادویه‌ها و فلفل‌ها به جز شکر و سیاه دانه‌ها را هم اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خوشمزه‌ترین ترشی گوجه سبز با انواع سرکه یا آبغوره

انبه‌های مزه‌دار شده را به مدت نیم ساعت در آفتاب بگذارید تا حسابی شیره انبه بیرون بیاید. در این فاصله سرکه و روغن زیتون را در قابلمه بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا به دمای جوش برسد. انبه‌های مزه‌دار شده را به همراه سیر له شده در یک قابلمه جداگانه بریزید و شکر را هم به آن‌ها اضافه کنید. حالا سرکه جوشیده را کم کم به انبه‌ها اضافه کنید. سرکه باید فقط روی انبه‌ها را بپوشاند و به حدی باشد که بتوان انبه‌ها را با قاشق هم زد. شعله گاز را زیاد کنید تا به مدت ۵ دقیقه انبه و سرکه روی شعله بجوشند و بپزند. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید ترشی سرد شود و سپس سیاه‌دانه را به ترشی اضافه کنید. ترشی انبه شما با غلظتی خوب و مناسب به همین راحتی آماده است. ترشی را در ظرف تمیز، خشک و بدون بو بریزید و درب ترشی را محکم ببندید. ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. نکته مهم در طرز تهیه ترشی انبه با روغن زیتون این است که اگر دوست دارید ترشی انبه شما له نشود و انبه‌ها در آن درسته باشند باید فقط ترکیب روغن زیتون و سرکه جوشیده را به انبه‌ها اضافه کنید و بعد از اضافه کردن آن‌ها به انبه، ترشی را روی شعله گاز نجوشانید.

منبع : نمناک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی