آشنایی با بهترین و پرخاصیت ترین میوه ها برای انسان ها

  • ۰۸:۵۷

بهترین و پر خاصیت ترین میوه ها برای ما انسان ها کدام ها هستند؟

با وجود اینکه خوردن انواع میوه و سبزیجات تامین کننده بخش مهمی از سلامتی بدن است، اما باید بگوییم که میوه‌ها هم در میان خود از مزایای یکسانی برخوردار نبوده و بعضی از میوه‌ها خواص بیشتری دارند،  در این مطلب از جینگوبینگو مگ قصد آشنایی با چند نمونه از بهترین و پرخاصیت ترین میوه ها را داریم که به سلامتی هرچه بیشتر ما کمک می کنند بار دیگر با ما همراه باشید…

آشنایی با بهترین و پرخاصیت ترین میوه ها برای انسان ها

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از سالم‌ترین مرکبات و پرخاصیت ترین میوه ها می‌باشد که علاوه بر داشتن منبع خوب ویتامین و مواد معدنی، به دلیل توانایی در کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین شناخته شده است. به عنوان مثال، در یک مطالعه در ۹۱ نفر، کسانی که نیمی از گریپ فروت تازه قبل از وعده غذا خوردند ۲٫۹ کیلو کاهش وزن داشتند. در همان مطالعه، گروهی که گریپ فروت خورده بوده است، کاهش قابل توجهی در میزان انسولین و کاهش مقاومت به انسولین داشت، همچنین مصرف گریپ فروت نشان دهنده کاهش میزان کلسترول و جلوگیری از سنگ کلیه بوده است.

گریپ فروت

بلوبری

بلوبری دارای مزایای سلامتی زیادی است و از پرخاصیت ترین میوه ها به شمار می‌آید. آنها دارای مشخصات تغذیه‌ای چشمگیری هستند، مخصوصا در داشتن فیبر، ویتامین C، ویتامین K و منگنز. بلوبری همچنین در داشتن آنتی اکسیدان ها فوق العاده بالا است.
آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر را کاهش دهد.

بلوبری
بلوبری همچنین در داشتن اثرات قدرتمند بر روی سیستم ایمنی شناخته شده است. یک مطالعه نشان داده که خوردن بلوبری به طور مرتب ممکن است سلول‌های قاتل را در بدن افزایش دهد. این میوه کمک می‌کند تا شما را در برابر استرس اکسیداتیو و عفونت‌های ویروسی محافظت کند.
علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در بلوبری ممکن است اثر محافظتی روی مغز شما داشته باشند. به عنوان مثال، خوردن بلوبری به منظور بهبود حافظه در افراد مسن توصیه می‌شود.

آووکادو

آووکادو از سایر میوه ها متفاوت است. اکثر میوه ها دارای کربوهیدرات بالا هستند، در حالی که آووکادو دارای کربوهیدرات کم است و عمدتا از چربی های سالم تشکیل شده است. اکثر چربی موجود در آووکادو اسید اولئیک، چربی غیرمستقیم است که به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. علاوه بر چربی‌های سالم، آوکادو با پتاسیم، فیبر و منیزیم بارگذاری می‌شود.

آووکادو
یک آووکادوی کامل ۲۸ درصد از RDI مختص به پتاسیم را فراهم می‌کند. مصرف پتاسیم با کاهش فشار خون و خطر سکته مغزی همراه است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه آمریکانو عااالییی

 

آناناس

در میان میوه‌های گرمسیری، آناناس یک ستاره تغذیه‌ای است. یک فنجان (۲۳۷ میلی لیتر) آناناس، ۱۳۱ درصد از خوراکی روزانه (RDI) جهت تأمین ویتامین C و ۷۶ درصد RDI منگنز را فراهم می‌آورد.

آناناس
آناناس همچنین شامل برملائین، ترکیبی از آنزیم هایی است که به علت خواص ضد‌التهابی و توانایی هضم پروتئین شناخته شده است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که برملاین ممکن است در برابر سرطان و رشد تومور هم از بدن محافظت کند.

انار

انار یکی از غنی‌ترین و پرخاصیت ترین میوه هاست که می‌توانید بخورید. آنها نه تنها حاوی مقداری زیادی مواد مغذی هستند، بلکه ترکیبات گیاهی قدرتمندی دارند که بیشترین مزایای سلامتی را دارند.

انار

سطوح آنتی اکسیدانی در انار سه برابر بیشتر از چای سبز و شراب قرمز نشان داده شده است. مطالعات نشان داده اند که انار دارای اثرات ضد التهابی است و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان هم کمک کند.

انبه

انبه ها یک منبع عالی از ویتامین C هستند. آنها همچنین دارای فیبر محلول هستند که می‌تواند مزایای سلامتی زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، انبه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی هستند که ممکن است به کاهش خطر بیماری ‌ها کمک کنند.

انبه

سیب

سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها بوده و همچنین بسیار مغذی است. سیب‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K هستند. همچنین برخی از ویتامین های B را هم ارائه می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب می‌توانند سلامت قلب را ارتقا دهند و خطر ابتلا به دیابت نوع دو، سرطان و آلزایمر را کاهش دهند. فعالیت آنتی اکسیدانی در سیب همچنین با افزایش تراکم استخوان در مطالعات حیوانی و لوله‌های آزمایش ارتباط دارد.

سیب

یکی دیگر از مزایای سلامتی قابل توجه سیب ها، محتوی بودن پکتین آنهاست. کتین یک فیبر پرای بیوتیک است که باکتری های خوب در روده شما را تغذیه می‌کند و به بهبود هضم و سلامت متابولیک کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تهیه پاستای گیاهی ساده با ماکارونی سفید و سس گوجه

 

توت فرنگی

توت فرنگی بسیار مغذی است و محتوای ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم می‌باشد. در مقایسه با سایر میوه ها، توت فرنگی دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی است و خوردن آنها نباید موجب افزایش فشار خون و قند شود.

توت فرنگی

توت فرنگی مشابه سایر انواع توت‌ها دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. مطالعات حیوانات و آزمایشگاه ها نشان داده است که توت فرنگی همچنین ممکن است به جلوگیری از تشکیل سرطان و تومور کمک کند.

هندوانه

هندوانه دارای ویتامین A و C است. همچنین در برخی از آنتی اکسیدان های مهم، از جمله لیکوپن، کاروتنوئیدها و کوکورباتیین E غنی است. برخی از آنتی اکسیدان‌های هندوانه برای اثرات ضد سرطان مورد مطالعه قرار گرفته اند.

مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش مرتبط است، در حالی که cucurbitacin E می‌تواند رشد تومور را مهار کند.

هندوانه

مصرف غذاهای غنی از لیکوپن می‌تواند سلامت قلب را به دلیل توانایی خود در کاهش کلسترول و فشار خون افزایش دهد. در بین همه میوه ها، هندوانه یکی از آبدارترین هاست. این میوه از 92٪ آب تشکیل شده است که می‌تواند به شما کمک کند که احساس بهتری داشته باشید.

لیمو

لیمو یک میوه از مرکبات بسیار سالم است که برای محتوای بالای ویتامین C شناخته شده است. آنها ممکن است به خصوص در ارتقاء سلامت قلب به دلیل پتانسیل آنها برای کاهش چربی خون و فشار خون مفید باشد.

لیمو

ر اساس یافته‌های مطالعات حیوانی، محققان همچنین پیشنهاد کرده‌اند ترکیبات گیاهی در لیمو می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که اسید سیتریک در آب لیمو قادر به درمان سنگ‌های کلیه است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله انار بلورین ژل شب یلدا

 

پرتقال ها

پرتقال یکی از محبوب‌ترین و پرخاصیت ترین میوه ها در جهان است. خوردن یک پرتقال متوسط مقدار قابل توجهی از ویتامین C و پتاسیم را فراهم می‌آورد. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های B، مانند تیامین و فولات هستند. ترکیبات گیاهی در پرتقال مسئول بسیاری از مزایای سلامتی خود هستند.

پرتقال ها

پرتقال شامل فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسید سیتریک است. به عنوان مثال، اسید سیتریک خطر سنگ کلیه را کاهش می دهد. پرتقال شبیه لیمو حاوی مقادیر چشمگیری از ویتامین C و اسید سیتریک هستند که کمک می کند تا جذب آهن آسانتر شده و از کم خونی جلوگیری شود.

موز

موز غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و دارای چندین مزایای بهداشتی برای ارائه هستند. آنها به علت بالا بودن پتاسیم شناخته شده هستند. یک موز متوسط، 12 درصد RDI را برای این ماده معدنی فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد موز، آرایش کربوهیدرات آنهاست. کربوهیدرات در موزهای سبز و نازک، عمدتا از نشاسته مقاوم هستند که ممکن است کنترل قند خون را بهبود ببخشد.

موز

موز همچنین حاوی پکتین است که می‌تواند کنترل قند خون و سلامت گوارشی را بهبود بخشد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که محتوای بالای کربوهیدرات و مواد معدنی موز باعث می‌شود که خوردن آنها قبل از ورزش یک منبع عالی سوخت باشند.

 

منبع : jingobingo

 

  • ۱۶۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی